lördag 28 januari 2012

Guacamole (favorit i repris)

I ett av mina första recept skrev jag ner hur jag brukar göra min guacamole, men efter som att det är en så fantastiskt god matuppfinning så tycker jag att den förtjänar ett eget inlägg!

Köp hem:
  • 1 avocado
  • Gräddfil/yoghurt/crème fraiche
  • Salsa eller tacosås
  • pressad vitlök
  • Citron/Lime
  • Salt 
Gröp ur en avocado och lägg i något du kan mixa eller mosa i. 
Ett tips för att enkelt få bort kärnan utan att behöva gräva runt i hela avokadon, är att "spetsa" kärnan med bladet på kniven och sedan skruva till lite.

Mixa eller mosa avokadon med gräddfil/yoghurt/cremé fraiche, salsa/tacosås, vitlök, citron/lime och salt, allt efter eget tycke och smak.

Klart att ätas!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

nrelate .nr_post_title { Font-style: normal !important; }

Printfriendly